Videohyllan

Alla inlägg den 2 januari 2018

Av D - 2 januari 2018 22:08

Originaltitel: Beck - Ditt eget blod
Regissör:
Mårten Klingberg
Utgivningsår:
2018
Längd:
93 min

 

En man misshandlas till döds i Mellanöstern. I Stockholm försvinner en ung kvinna på väg hem från arbetet. Två händelser som kommer att visa sig ha med varandra att göra. Eftersom Martin Beck har sagt upp sig, leder Steinar Hovland sökandet efter kvinnan. Men Martin dras snart in fallet när han hjälper Säpo att utreda en misstänkt terrorist.


Jag avgudar ju Beck-filmerna och denna är minst lika bra som dom förra! Dock tycker jag fortfarande inte om att Gunvald är död och att Steinar ska försöka ta hans plats. Gunvald saknas enormt. Men handligen är bra ändå. Jag satt verkligen på nålar genom hela filmen och ville bara veta vad som skulle hända. Särskilt spännande blev det när dom vistades på festen i slutscenerna. Där blev det riktigt, riktigt spännande och jag höll verkligen andan!



Av D - 2 januari 2018 22:02

Originaltitel: The triangle
Regissör:
David Blair II, Nathaniel Peterson, Adam Pitman, Andrew Rizzo & Adam Stilwell
Utgivningsår:
2016
Längd:
94 min

 

Fyra filmskapare får ett vykort från en okänd vän som bor i ett avskilt samhälle. Dom tar sina kameror och beger sig till Montanas vildmark och ett nytt litet samhälle som bär på en stor hemlighet. Dom dokumenterar livet där och hur medborgarna där arbetar för att bli helt och hållet självförsörjande, men dom får också uppleva något mer chockerande än vad dom någonsin har kunnat föreställa sig.


Men fy vilken dålig film! Det låter väldigt bra när man läser om det och man förväntar sig att det ska vara nån sekt som blodigt ska offra dom till någon högre makt för att få evigt liv, eller nåt i den stilen. Men man väntar och väntar... tills sista kvarten. Då får man veta sanningen. Och jag trodde jag skulle smälla av. Va det allt? Nej och fy vilken dålig film. Den kunde verkligen ha blivit bra, men den föll pladask.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards