Videohyllan

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2018

# 972 - Resan till Fjäderkungens rike

Av D - 25 augusti 2018 10:03

Originaltitel: Beyond beyond
Regissör:
Esben Toft Jacobsen
Utgivningsår:
2014
Längd:
78 min

 

Kaninen Johan bor på ett skepp med sin pappa sedan hans mamma rest iväg till Fjäderkungens rike. På skeppet finns ett växthus där dom odlar grönsaker och spännande utrymmen att leka på. En dag får Johan ett mystiskt samtal på skeppets radio. Det är från Bill som inte vill åka till Fjäderkungens rike och behöver hans hjälp. Johan ser genast sin chans att hitta Fjäderkungen och lösa mysteriet med hans mamma och Fjäderkundens rike.


Jag tyckte att denna film va mycket konstig. Fjäderkungens rike ska vara någon sorts "Himmelrike" för kaniner som gått bort, men det liknar mer "Helvetet". Den lilla kaninen kommer dit och ska göra allt i sin mak för att ta hans mamma därifrån men inser att man inte kan få hem någon som dött. Samtidigt visar inte filmen att riket verkligen ÄR dödsriket, utan mina barn förstog inte vad det va för ställe alls. Mycket onödigt och konstigt som händer som inte är relevant alls. Jag gillade inte denna film.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards