Videohyllan

Alla inlägg den 1 augusti 2018

Av D - 1 augusti 2018 17:44

GW:s mord är ett svenskt kriminalprogram som tar upp mord som har berört Leif GW Perssons mest genom tiderna. Han tar upp välkända kriminalfall som han detaljerat beskriver och analyserar. I säsong 1 tar han upp fall som mordet på Linda Chen, Da Costa-fallet och mordet på Marina Johansson. I säsong 2 följer fall som Knutbydramat och mordet på Engla Höglund. I säsong 3 avslutar han med sommarstugemorden i Arboga, Helén Nilsson & Jannica Ekblad samt mordet på Carolin Stenvall. Viss kritik har serien fått då han skildrar händelserna för ingående, men Leif GW Persson menar att det är viktigt att framföra hemskheterna i brotten och att sånt här verkligen händer i Sverige.


Underbart program. Leif GW Persson är en av mina stora idoler. Hans hjärna skulle jag absolut vilja ha eller iallafall få kika in i och ta del av hur han tänker och analyserar. Jag älskar verkligen när mordet på Linda Chen sändes i Efterlyst när det precis hade hänt och GW skrattade och sa att "man kan ju direkt fatta vem som är mördaren" - och han hade banne mig rätt. Än så länge finns 3 säsonger släppte och jag hoppas verkligen att det kommer fler!

(OBS: Hittade ingen trailer - så jag lägger upp ett klipp på hans teori om mordet på Helén Nilsson)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards