Videohyllan

Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av D - 7 augusti 2018 20:43

Originaltitel: Asylum
Regissör:
David R Ellis
Utgivningsår:
2008
Längd:
93 min

 

Förstaårsstudenten Madison upptäcker att hennes nyblivna studenthem en gång var ett ökänt mentalsjukhus. När hon och en grupp andra studenter blir varse om detta bryter dom sig in i en avspärrad del av byggnaden och återuppväcker därmed anden av den ondskefulle psykiatern och sjukhusföreståndaren doktor Burke - som fortsätter att ge studenterna sina fasansfulla "behandlingar." För att kunna ta sig levande ut därifrån tvingas Madison konfrontera sitt förflutnas demoner.


Helt okej film faktiskt. Stundvis rätt gräsligt äcklig trots att den samtidigt är en "mjuk" skräckfilm. Mentalsjukhus-skräckisar går alltid hem och denne doktor Burke är en vidrig typ minsann. Dock är han en rätt usel skådis så man skrattade mest åt honom istället. Jag hade lite svårt att koncentrera mig ordentligt eftersom jag va så trött när jag såg filmen. Jag fick titta på den i tre omgångar och det rekommenderar jag inte då jag nästan glömde vad som hade hänt. Men helheten minns jag och den är absolut sevärd!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards