Videohyllan

Direktlänk till inlägg 30 mars 2017

# 735 - Tillbaka till framtiden 2

Av D - 30 mars 2017 08:15

Originaltitel: Back to the future part II
Regissör: Robert Zemeckis
Utgivningsår: 1989
Längd: 108 min

 

Doc, Marty och Jennifer åker 25 år in i framtiden till år 2015 med sin tidsmaskin DeLorean för att rätta till några problem i framtiden. Martys familj är i knipa men, det blir större bekymmer när Biff Tannen stjäl DeLorean och åker tillbaka i tiden och ger en bok med 50 års sportresultat till sitt yngre jag. Nu måste Marty åka tillbaka i tiden för att stoppa den yngre Biff från att utnyttja boken.


Tvåan är minst lika bra som ettan. Den är väldigt charmig och otroligt underhållande! Jag tycker nog att denna är den bästa i triologin faktiskt. Det roliga är att dom åker tillbaka till 2015, som redan har passerat i våran värld, och deras vision om framtiden stämmer absolut inte överens med vår :) Det snurras till ordentligt redan från början och det gäller att hänga med, men jag som sett dessa filmer miljoner gånger har inga problem med det. Filmen har ett högt tempo och det händer saker hela tiden. Samma skådespelare som i ettan, som gör ett utmärkt jobb som vanligt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards