Videohyllan

Alla inlägg den 3 mars 2017

Av D - 3 mars 2017 20:10

Originaltitel: Trolls
Regissör: Mike Mitchell IV & Walt Dohrn
Utgivningsår: 2016
Längd: 93 min

 

I en pastellfärgad värld av garn och filt bor trollet Poppy och hennes vänner. Deras tillvaro består av sång, dans och obligatoriska kramar en gång i timmen. Så har det varit sedan dom slapp undan dom trollätande Bergena som är övertygade om att den enda källan till lycka är att äta troll. En kväll festar trollen så högljutt att dom lockar till sig en Bergen. Dom flesta trollen lyckas gömma sig men några oturliga få hamnar i Bergens magväska och förs bort. Poppy tar täten i räddningsgruppen som består av henne själv och byns pessimist Kvist. Tillsammans ger dom sig ut på ett äventyr för att rädda sina vänner - innan det är för sent.


En söt, men mycke trög film :) Fast det är ju rätt känt att troll är tröga, eller hur? Lite störde jag mig på Poppy då hon faktiskt fick skylla sig själv i flera sammanhang. Men utan hennes tröghet och naiva syn på livet hade det kanske inte blivit en så söt film som den faktiskt va. Däremot va filmen inte särskilt bra. Jag bara älskade trollen eftersom dom ger alla oss födda på 80-talet minnet tillbaka av dessa små håriga troll som alla samlade på! Jag minns att jag endast hade ett fåtal då mamma tyckte att dom va för dyra. Nu har flugan återigen kommit tillbaka och trollen är minst lika söta då som nu!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards