Videohyllan

Alla inlägg den 10 mars 2017

Av D - 10 mars 2017 09:29

Originaltitel: Disaster movie
Regissör: Jason Friedberg & Aaron Seltzer
Utgivningsår: 2008
Längd: 90 min

 

En grupp av misslyckade äventyrare i 20-årsåldern hotas av så gott som alla kända katastrofer – asteroider, orkanstormar och jordbävningar och kämpar för sina liv för att sätta sig i säkerhet. Deras väg genom katastroferna medför olika utmaningar och mysterier som gänget måste lösa för att få stopp på den hejdlösa ödeläggelsen.


Fy vilken kass film. Det är helt okej att dom blandar både sagofigurer, actionhjältar och andra kända varelser i en och samma film. Det gillar jag. Men denna "komedi" lyckas inte alls. Det jag störde mig enormt mycket på va missarna. I ena scenen kunde en karaktär tex få ett sår på kinden, och i nästa scen försvinner såret? Det la jag märket till två gånger. Filmen är sjukt kass. Det blir väldigt överdrivet och bara för mycket. Alldeles för mycket av det dåliga.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards