Videohyllan

Alla inlägg den 17 mars 2017

Av D - 17 mars 2017 08:39

Originaltitel: Don´t hang up
Regissör: Damien Macé & Alexis Wajsbrot
Utgivningsår: 2016
Längd: 83 min

 

Sam och Brady är riktiga proffs på att busringa. Dom har förfinat sina skills så pass mycket att dom har en hel grupp giriga följare på sociala medier, där dom ofta lägger upp resultaten av sina senaste förnedringsupptåg. Busringningarna är roliga i deras och fansens ögon, men offrena blir rejält lurade om döden, sjukdomar osv. Men en kväll blir dom själva uppringda av en främling som verkar veta allt om dom och ser allt dom gör. Plötsligt förvandlas deras egan lekar till en ren mardröm.


När filmen började trodde jag att det va ett skämt. Nej, men det va riktigt dåligt. Skådisarna inledde det på ett kasst sätt. Men filmen tog fart ganska snart och blev faktiskt väldigt spännande. Man har dock sätt detta förr. Det är taget lite historia båda från "Scream", "Jackass" och "Jag vet vad du gjorde förra sommaren" tycker jag. Men filmen är inte dålig för det och det kändes ändå på något sätt rätt nyskapande. Helt okej thriller! (Den ligger i skräck-genren, men jag tycker det lutar mer mot thriller).



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards