Videohyllan

Direktlänk till inlägg 24 juli 2016

# 571 - Daddy´s home

Av D - 24 juli 2016 10:06

Originaltitel: Daddy´s home
Regissör: Sean Anders & John Morris
Utgivningsår: 2015
Längd: 96 min

 

Brad är en mild radioman som gör allt för att vara en god styvfar till sin fru Saras två barn, Megan och Dylan. En kväll hör barnens biologiska far Dusty av sig och upptäcker att Sara har gift om sig. Han meddelar plötsligt att han kommer på besök följande dag. Sara är tveksam över att hennes före detta make ska gästa deras hem, men Brad övertygar henne om vikten för barnen att låta deras far och styvfar lära känna varandra. Något han sent kommer att ångra. Brad är den totala motsatsen till Dusty och ingen av dom kan förstå vad Sara ser / har sett hos den andre. 


I denna komedi ser vi Will Ferrell som Brad och Mark Wahlberg som Dusty. Jag har alltid avskytt Will Ferrell. Tycker att han är överdriven, äcklig, idiotisk och en dålig skådis. Och tyvärr påverkas mitt omdöme av filmer pga honom. Men denna film va ändå helt okej. Snygge Mark Wahlberg är en riktig ögongodis i denna film. Trots den överdrivna rollen som Brad, så lockar filmen fram ett antal skratt. Om man bortser från att det är Ferrell som är med i den, så är filmen hisknande rolig! Den vill även ge en hint om att det är självklart att en pappa alltid hör hemma i barnens liv - något som jag dock inte håller med om. Dock håller jag med om att en styvfar kan vara hundra gånger bättre "pappa" än den som står i papprena. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards