Videohyllan

Alla inlägg den 2 juli 2016

Av D - 2 juli 2016 13:09

Originaltitel: The other side of the mirror
Regissör: Zach Hamer
Utgivningsår: 2016
Längd: 90 min

 

Ett fantasydrama som utspelar sig under den största drogepidemin i Amerikas historia. Tonårsflickan Alice har nyligen flyttat med sin familj till Pacific Northwest. En dag träffar hon på en elegant mystisk man som oförklarligt nog ber henne följa med ner i ett kaninhål i skogen. Därigenom leds hon till en mörk och märklig värld som befolkas av bisarra människor och skrämmande varelser.


Oh my god! Hahah, filmen är ju helt störd, men den har sin charm minsann! Innan jag såg filmen visste jag inte att filmen skulle va kopplad till den största drogepidemin i Amerika, och jag blev minsann förvånad och skrattade nästan ihjäl mig! Det börjar ju med att Alice får ett piller av en mystisk man. Sen går hon ner i Opiumhålan, äter konstiga svampar i skogen och blir riktigt hög, blir bjuden på hostmedicin av Hattmakaren samt amfetamin. Detta är minsann en konstig version av Alice i Underlandet, men som sagt, den har sin charm! :D



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards