Videohyllan

Direktlänk till inlägg 16 juli 2016

# 568 - Forsaken

Av D - 16 juli 2016 15:13

Originaltitel: Forsaken
Regissör: Justin Price
Utgivningsår: 2016
Längd: 89 min

 

När en präst upptäcker att hans fru är dödssjuk bestämmer han sig för att gå emot sin tro och använda sina kunskaper om exorcism för att besätta henne och således rädda hennes liv. Tron på Gud har han tappat helt, för varför skulle Gud göra hans fru dödssjuk och inte lyssna på hans böner? Samtidigt vet han inte riktigt vad det är för slags demon som har tagit över hans frus kropp. Det blir en kamp mot klockan och även en kamp mot onda krafter som visar sig vara starkare än han någonsin trott.


Men fy fasiken vilken kass film. Vissa scener slutar tvärt mitt i en hemsk situation och i nästa scen är det som om inget har hänt i föregående scen. Så himla dåligt. Detta händer ett antal gånger. Och dessa "tillbakablickar" blandas lätt ihop med "nutid" i filmen. Det är en väldigt blandning av allt möjligt tycker jag, och man får ingen rätsida av vad filmen egentligen ska koncentrera sig på. Maskerna är väl inte heller så bra gjort. Ser ut som en billig Halloween-mask som man köpt på någon loppis. Nej, denna film hade dom absolut kunnat skippa.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards