Videohyllan

Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

# 531 - Insidan ut

Av D - 31 januari 2016 04:58

Originaltitel: Inside out

Regissör: Pete Docter & Ronaldo del Carmen

Utgivningsår: 2015
Längd: 94 min

 

Jennys familj flyttar från det trygga livet i en småstad till storstaden San Francisco. Precis som alla andra styrs Jenny av sina känslor - Glädje, Rädsla, Ilska, Avsky och Vemod. Känslorna bor i Huvudkontoret, ett kontrollcentrum inuti Jennys hjärna, och just nu kämpar dom med anpassningen till en ny stad, ett nytt hus och en ny skola – det blir lite mycket på en gång och tumult utbryter i Huvudkontoret.


Haha, vilken söt film :) Pixar har lyckats igen! Däremot tror jag filmen riktas mot lite äldre barn. Det finns uttryck och handlingar i filmen som knappt jag förstod, haha! Däremot är det ett jätteroligt koncept att små gubbar sitter i hjärnan och styr alla känslorna. Filmen gav mig och Johan flera skratt. Roliga skämt, full fart i filmen. Vissa saker stämde dock inte överens med verkligheten riktigt, som va väldigt störande. Sen störde jag mig otroligt mycket på figuren Vemod i början av filmen. Så otroligt klantig så det nästan förstörde lite av filmen. Men överlag va filmen bra! (För er som inte vet vad Vemod betyder - "lätt sorgsenhet"). 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards