Videohyllan

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av D - 4 januari 2016 13:27

Originaltitel: Harry Potter and the prisoner of Azkaban

Regissör: Alfonso Cuarón 

Utgivningsår: 2004
Längd: 141 min

 

Harry Potter går sitt tredje år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Ingenting är sig likt. Sirius Black, den ökände massmördaren som suttit i fängelse i tolv år, är på rymmen. Det sägs att han är på väg mot Hogwarts. Dom grymma fångvaktarna från Azkaban, dementorerna, har kallats in för att vakta skolan. Harry Potter går inte säker, inte ens bland sina vänner. Men han är fast besluten att lösa mysteriet kring Sirius Black.


Ja, som ni vet så älskar jag ju Harry Potter-filmerna. Men jag märkte på barnen att det börjar bli komplicerat nu. Jag däremot tycker denna filmen är ball. Den har MYCKET handling och kollar man på den första gången så förstår man inte riktigt vad som händer - förän i slutet på filmen. Precis som det ska va! Ett kanonslut gör ju hela filmen. Rinner däremot filmen ut i sanden på slutet blir den automatiskt dålig. Men denna är bra! Vad annars kan man förvänta sig? :)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards