Videohyllan

Alla inlägg den 2 januari 2016

Av D - 2 januari 2016 10:28

Originaltitel: Harry Potter and sorcerer´s stone

Regissör: Chris Columbus

Utgivningsår: 2001
Längd: 152 min

 

Harry Potter bor hos med sin tyranniske morbror Vernon och hans familj. Han har vant sig vid att bo och sova i det trånga skrymslet under trappan. På grund av tragiska omständigheter tvingades Harrys otäcka släktingar ta hand om honom när han var baby. En dag dimper det ner ett kuvert i brevlådan adresserat till "Mr H. Potter, Skrymslet under trappan". Avsändare är Hogwarts Skola för Häxkonster och Trolldom.


Äntligen har vi börjat köra en Harry Potter-maraton med våra barn! Dessa filmer är ju ett MÅSTE för dom att se. Jag älskade dessa när dom kom och jag älskar dom lika mycket nu när jag är vuxen! Alla filmerna har en sån mysig atmosfär och allt är så himla bra gjort! All magi trollbinder mig trots att det bara är på film. Man önskar själv att det fanns magi och såna här skolor! En perfekt familjefilm med inslag av både spänning, äventyr, komedi och lite "skräck" på ett mildare sätt, för dom barnen som inte är vana vid det :)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards