Videohyllan

Alla inlägg den 29 juli 2014

Av D - 29 juli 2014 20:57

Originaltitel: Twixt
Regissör: Francis Ford Coppola
Utgivningsår: 2011
Längd: 88 min

 

Val Kilmer spelar Hall Baltimore som desperat försöker hitta inspiration till sin nästa bok då hans fru och hans förläggare är ute efter att mjölka honom på mer pengar. Under en boksigneringstur hamnar han i en småstad där både sheriffen och en mystisk ung kvinna vid namn Virginia drar in honom i ett mordmysterium. Snart blandas drömmar med verklighet och Hall gör sitt bästa för att reda ut vad som är sant och inte samtidigt som han försöker skriva sin berättelse.


På något sätt va denna film intressant. Dock är det inte min typ av skräckfilm då det blandas in mycket fantasy och till sist vet man inte vad som är hans drömmar och vad som är hans verklighet. På filmen är mystiskt charmig och håller ändå intresset uppe. Dock slutade den lite konstigt, men jag väntade mig faktiskt inte mycket mer. Det är väldigt snygga scener som är en blandning i blå ton mellan dimma och mystik. Det gillade jag skarpt. Samt att Edgar Allan Poes spöke medverkar.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards