Videohyllan

Alla inlägg den 15 juli 2014

Av D - 15 juli 2014 11:21

Originaltitel: 13 sins

Regissör: Daniel Stamm
Utgivningsår: 2014
Längd: 92 min

 

Elliot har en av dom värsta dagarna i sitt liv. Morgonen börjar med att han får sparken från sitt jobb och hyresvärden hotar att vräka honom. Dessutom har hans rasistiske gamle far blivit vräkt och är tvungen att flytta in tillsammans med Elliot, hans svarta fästmö och Elliots förståndshandikappade yngre bror. När Elliot får ett telefonsamtal från vad som låter som en spelledare från ett tävlingsprogram tror han inte att hans lycka har vänt precis. Mannen på andra sidan luren utmanar Elliot att han ska få 1000 dollar om han dödar flugan som surrar runt i bilen Elliot sitter i. När det visar sig att han mycket riktigt får 1000 dollar för besväret dras Elliot in i ett spel med allt mer makabra uppgifter. Vad skulle du göra för att säkra din ekonomiska framtid?

 

13 Sins baseras på den thailändska filmen 13 Beloved (2006) som i sin tur baseras på manusförfattare Eakasit Thairatanas manga. Ron Perlman är med i denna filmen! (Sons of anarchy). Tycker jag ser honom överallt nu. Men men... filmen va riktigt spännande. Från början till slut faktiskt. Detta är en "Sanning eller konsekvens" film, fast utan sanning. Jag hade då inte gått så långt för pengars skull... Tror jag inte iallafall... Fast man vet ju inte förän man sitter i den situationen. Mycket bra och spännande film iallafall! Genren är satt på skräck, men jag skulle mer säga thriller. 

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards