Videohyllan

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av D - 4 juli 2014 22:44

Originaltitel: Psychosis
Regissör: Reg Traviss
Utgivningsår: 2010
Längd: 89 min

 

Efter ett nervöst sammanbrott väljer den framgångsrika skräckförfattaren Susan att flytta med sin brittiske make David till ett stort hus på den engelska landsbygden. Men den idylliska tillvaron störs snart av märkliga främlingar som stryker runt i området, samtidigt som Susan börjar se syner av en fruktansvärd massaker. I ett försök att övertyga sin omgivning att hon inte blivit galen börjar hon undersöka platsens historia närmare för att ta reda på vem eller vad som ligger bakom hennes mardrömmar. Men vissa hemligheter borde alltid förbli begravda..

Nja... Skräck är den inte... mer mysrysare eller nåt. Den första halvan av filmen verkar lovande och man vill se mer. Men på den andra halvan av filmen dalar allt neråt och det blir bara ett stort komplicerat fiasko av det hela tyvärr. Slutet fattade jag inte alls. Antingen är jag trög, eller så va den så kass att jag inte hängde med, eller så va slutet något som inte ens regissören fattade vad han höll på med. Så arg jag blir på såna här filmer. Som är förvirrande. Att den är förvirrande i mitten och att man sen fattar allt i slutet är bra, men såna här där man inte fattar slutet ens kan slänge sig i väggen.

 

Av D - 4 juli 2014 20:31

Originaltitel: Maleficient
Regissör: Robert Stromberg
Utgivningsår: 2014
Längd: 97 min

 

Berättelsen om Maleficent, från berättelsen om Törnrosa. Hon var en vacker och renhjärtad kvinna med spektakulära svarta vingar. Då det fredliga skogsriket invaderas av människor förvandlas Maleficents rena hjärta till sten. I sin bitterhet kastar hon en förbannelse över människokungens dotter. Men när flickan Aurora växer upp inser Maleficent att hon är nyckeln till fred i riket och till sin egen lycka.

 

Denna filmen va väldigt bra. Jag gillar när man gör riktig film av tecknade klassiker. Denna va en fullpoäng och den gav mig både skratt och sorg. Det som är bäst med detta är att det är "skurken" som är huvudrollen och inte Aurora :P Däremot tycker jag inte att Angelina Jolie passar i denna roll och hennes sminkning med dom extremt synliga kindbenen va fruktansvärt. Något av det starkaste med filmen är relationen mellan Maleficent och Aurora. Det får nog även det mest kritiska filmhjärtat att smälta :)


 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards