Videohyllan

Alla inlägg den 27 juli 2014

Av D - 27 juli 2014 18:45

Originaltitel: Lo imposible
Regissör: Juan Antonio Bayona
Utgivningsår: 2012
Längd: 114 min


Maria, Henry och deras tre söner är på semester i det tropiska Thailand. När familjen njuter av solen vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma våg som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen. Baserad på en sann historia om en av de tusentals familjer som drabbades av den ofattbara tsunamikatastrofen 2004. Familjen slits i flera delar och nu blir det en kamp mot klockan. Dels för att hitta dom överlevande i familjen och dels för att försöka undvika om det kommer en ny jättevåg.


Usch, denna filmen va väldigt hemsk. Jag har inte sett någon annan film om tsunamikatastrofen hittils, och detta är om en familj som upplevt allt detta som återberattar det hemska som dom varit med om. Fy fan vad hemskt att slitas ifrån sin familj och i förtvivlan leta efter dom - i hopp om att någon/några överlevde. Just denna film är det tre barn i den yngre åldern som är med. Jag vet inte ens hur pass dessa barn kunde simma. Utan att säga för mycket, så tycker jag att det är ett UNDER att dom överlevande hittar varandra till slut. Måste vara rena slumpen - eller ödet?



Av D - 27 juli 2014 18:39

Originaltitel: No reason
Regissör: Olaf Ittenbach
Utgivningsår: 2010
Längd: 74 min

 

Jennifers liv förvandlas till en levande mardröm. Hennes bebis har kidnappats av familjens barnvakt som lämnat kvar ett kuvert med en makaber dikt och intima fotografier på sig själv och Jennifers make. Efter en infernalisk chockvåg vaknar hon upp i en pöl av kroppsdelar och konfronteras av en maskerad man som lovar att leda henne till frälsning – såvida hon och hennes splittrade psyke överlever den våldsamma färdsträckan.


Det här var nog den sjukaste filmerna jag har sett. Jag förstod mig inte alls på handlingen. Det kändes som det var en ”porr-mördar-psyk-tysk-film” eller något i den stilen. Det var blod överallt, och dom hade sex och allt var bara helt sjukt. Fanns ingen logik i det hela och jag slösade verkligen bort en och en halv timma av mitt liv. Dock va scenerna VÄLDIGT groteska och det kanske är värt att se filmen enbart för den saken skull. Det är inte ofta man träffar på så ocensurerade scener och det va ganska grymt. Men själva filmen va verkligen ett bottennapp. 



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards