Videohyllan

Alla inlägg den 12 mars 2014

Av D - 12 mars 2014 23:26

Originaltitel: Open grave
Regissör: Gonzalo López-Gallego
Utgivningsår: 2013
Längd: 102 min

 

En man vid namn Jonah vaknar i en massgrav av döda kroppar och minns varken vem han är eller hur han hamnade där. Han flyr sin väg och bryter sig in i ett hus, där han möts av en grupp beväpnade och skräckslagna främlingar som också har drabbats av minnesförlust. Nu måste Jonah försöka lista ut vad som egentligen hänt - och varför är datumet 18/4 inringat med rödpenna i alla kalendrar? De inre konflikterna i gruppen måste snabbt skjutas åt sidan när dom ställs inför den yttre fara som orsakade deras tillstånd.

 

Gud... Jag vet inte vad jag ska säga.. Är mållös helt enkelt. På den första halvan av filmen va det bara en massa frågetecken som surrade i mitt huvud. Förstod ingenting och det va nära gränsen till en tråkig och händelselös film. Men i den andra halvan av filmen steg spänningen mer och mer. Frågorna fick svar, långsamt med säkert, och det började verkligen bli en BRA film. Och för en gång skulle va slutet bra. Jag blev förvånad. Dels för att filmen vände så efter halva tiden, och dels för allt som hände. Kan inte avslöja så mycket. Men en sevärd film!

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards