Videohyllan

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av D - 5 mars 2014 13:33

Originaltitel: The presence
Regissör: Tom Provost
Utgivningsår: 2010
Längd: 84 min

 

The Presence är en övernaturlig rysare från skaparen av "The Blair Witch Project" berättad i sann Hitchcock-anda. En kvinna åker till ett hus i skogen för att koppla bort omvärlden. Men idyllen bryts när hon upptäcker att någon eller något redan finns på platsen. En vålnad med oklara intentioner börjar spela hennes psyke ett spratt och när hennes pojkvän dyker upp från ingenstans eskalerar situationen till vansinnets gräns.


Vad ska man säga? Det började spännande trist, för att sen en aning bli spännande, för att sen bli långtråkig. När det väl började hände liiiite saker, så blev det skumt, för att sedan ha ett avslut så kasst. Jag tyckte att dom spännande scenerna va verkligen spännande. Men att det skiftade så mycket i spännande, långtråkigt och kasst tog verkligen ner filmen. Jag gillade inte alls denna. När det gäller slutet, så är jag antingen jävligt trög, eller så va verkligen slutet otroligt dåligt.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards