Videohyllan

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av D - 3 februari 2013 18:33

Originaltitel: Anamorph
Regissör: Henry Miller
Utgivningsår: 2007
Längd: 103 min

 

Det har nu gått fem år sedan den beryktade fallet med seriemördaren ”Uncle Eddie” klarades upp. Det vill säga, om det nu verkligen klarades upp för nu verkar det figurera nya fall som påminner om dom. Polisen är förtegen och vet inte om det handlar om en Copycat eller om det verkligen är så att den man som man knöt fallen till för fem år sedan i själva verket var oskyldig och om den verkliga mördaren i så fall kom undan. Stan Aubray som utredde det ursprungliga morden kallas åter in på fallet. Framför honom målas ett groteskt händelseförlopp upp där man inte kan vara säker på någonting och framförallt inte lita på sina egna ögon.


Filmen är en mörk, kuslig kriminalgåta i samma anda som "Seven". Däremot tycker jag att denna film va fruktansvärd långsam och det gjorde att jag tyvärr tappade intresset för den. Jag vet inte om det finns en film före denna... man kan tro det? Men när jag försöker Googla om det, så hittar jag inget... Därför blir det som om det saknas saker i filmen. Jag tycker att dom skulle utveckla storyn lite mer och binda ihop allting. Vi ser fler kända ansikten i filmen som Willem Dafoe (gillar ej honom), Peter Stormare, Scott Speedman och Clea DuVall. 



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards