Videohyllan

Alla inlägg den 17 november 2013

Av D - 17 november 2013 00:13

Originaltitel: Slither
Regissör: James Gunn II
Utgivningsår: 2006
Längd: 95 min

 

I en liten amerikansk småstad slår en meteorit ner i skogen med innehåll av något utomjordiskt. Grant kommer i kontakt med organismen vilket gör att han till slut tappar makten över sig själv och blir styrd av detta ting. Grants fru Starla börjar misstänka att något är fel och när han attackerar henne får hon det bekräftat. Men hotet är långt ifrån över, snart börjar staden krylla av små korvliknande maskar som gör allt för att ta över och kontrollera människan i ett zombieliknande tillstånd.


Zombiefilm... hade jag vetat det hade jag nog inte ens kollat på denna film. Hatar zombiefilmer. Tycker såna filmer är väldigt överdriva. Däremot hade filmen endel äckliga scener. Äcklig som i slemmigt. Och specialeffekterna va bra. Jag kan inte kalla denna film för ren skräck, utan det är mer någon form av skräckkomedi och det är fullt ös hela tiden. Och slemmiga / äckliga scener med maskar eller vad fan det är... Blä. Det händer verkligen saker HELA tiden. I mina ögon ej saker som väcker intresse tyvärr.



Av D - 17 november 2013 00:03

Originaltitel: Noll tolerans
Regissör: Anders Nilsson
Utgivningsår: 1999
Längd: 108 min

 

Johan Falk, en f.d polis i nationella insatsstyrkan och numera kriminalinspektör på krimjouren i Göteborgs City, dras in i ett skottdrama i en gränd vid Nordstan strax efter julhandelns slut på julafton. Han gör en hjältemodig insats, som bland annat räddar livet på ett barn, men dras sedan in i en mardrömslik spiral av händelser som leder till att han själv blir åtalad. Han ser ingen annan utväg än att fly. Han tar lagen i egna händer i jakten på sanningen och blir därmed efterlyst och jagad av sina egna kollegor.


Nu äntligen efter tjat från Jannike har jag tagit tag i och ska kolla alla Johan Falk filmer. Börjar med dessa tre innan jag ger mig på "serien" med filmer. Bra film! Tyvärr inte lika bra som Beck, men inget slår Beck. Ska ändå se alla Johan Falk filmer. Kriminalt till högsta grad! Dock tyckte jag att skådespelarna inte va så värst bra i denna film. Inte vissa iallafall. Kändes som om detta va första gången vissa av skådespelarna stod framför kameror. Men jag ger dessa filmer en chans ändå, såklart! Jannike kan inte ha fel ;)


Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards