Videohyllan

Alla inlägg den 5 november 2013

Av D - 5 november 2013 21:40

Originaltitel: Jawbreaker
Regissör: Darren Stein
Utgivningsår: 1999
Längd: 87 min

 

På skoj kidnappar skolans tre coolaste tjejer - Julie, Foxy och Courtney - deras väninna på hennes födelsedag. För  att väninnan inte ska skrika, stoppa tjejerna en gigantisk karamell i munnen på henne och tejpar till. En så kallad "Jawbreaker", Men väninnan sätter karamellen i halsen - och dör. Tjejerna bestämmer sig för att få väninnans död att likna en våldtäckt och sopar alla bevis under matten. Problemet är ett skolans töntigaste tjej fick syn på den döda kroppen... Julie, Courtney och Foxy ger henne ett erbjudande hon inte kan tacka nej till om hon håller tyst...


Ytterligare en film från 90-talet som är bra! 90-talets filmer är helt klart bäst! Jag vet inte riktigt vilken genre jag ska sätta denna filmen i... Det har liksom ingen genre alls. Det är en typisk high school film med mobbing och bal. Samtidigt som det är pyttelite komedi i. Men själva handligen handlar ju om ett mord. Jag sätter det i genren Thriller. Som sagt, jag tycker denna filmen är bra! Såg den när jag va yngre, och den är lika bra nu! :)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards