Videohyllan

Alla inlägg den 7 november 2013

Av D - 7 november 2013 16:05

Originaltitel: Deadline
Regissör: Sean McConville
Utgivningsår: 2009
Längd: 89 min

 

En författare behöver lite lugn och ro efter att ha haft det jobbigt hemmavid, så hon beslutar sig för att åka till ett öde hus och arbeta där. Hon försöker få sitt arbete att funka, men något annat tar hennes uppmärksamhet. Hon nystas in i en tragisk historia om ett par som bott i huset, men som det gick snett för. Hon vill att deras historia ska komma upp till ytan.


Människa vilken dålig film... Jag tyckte den va långtråkig från första början. Visst, man hoppade till en och annan gång men det gör jag när Mimmi skrämmer mig också. Jag gillar Brittany Murphy, och denna va den sista filmen hon gjorde innan hon dog. Och det va även en av hennes sämsta - om du frågar mig. Själva tanken bakom historien va någorlunda okej, men dom kunde ha gjort filmen miljoner gånger bättre. Slutet ska vi inte ens prata om. Detta va ingen film för mig.

 


Av D - 7 november 2013 15:58

Originaltitel: The canal
Regissör: Ivan Kavanagh
Utgivningsår: 2014
Längd: 92 min

 

David och hans hustru Claire samt deras femåriga son Billy lever ett till synes lyckligt familjeliv – men under ytan håller äktenskapet på att krackelera. Under några sällsamt misslyckade dagar får David reda på att huset där dom bor varit skådeplats för ett antal bestialiska mord, för att kort därefter få sina misstankar om att Claire är otrogen bekräftade. David tappar sitt mentala fotfäste, vacklar omkring i natten till inre syner av spöken och demoner bara för att vakna upp och upptäcka att hans hustru är spårlöst försvunnen. Hans övertygelse om att övernaturliga krafter varit inblandade delas inte av omgivningen – särskilt inte polisen.


Filmen börjar ganska tråkigt. Men under filmens gång blir den faktiskt intressant och spännande. Dock når den ändå inte ända fram. Men jag skulle inte kalla filmen usel för det. Dock saknar jag skrämmande saker så som spöken som dyker upp osv. Det är lite snålt med det. Slutet är lite blurrigt, men man förstår ändå vad som i själva verket hände. Filmen är ändå skaplig och passar som "slö-tittande" en kall januarinatt.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards