Videohyllan

Alla inlägg den 26 september 2016

Av D - 26 september 2016 10:48

Originaltitel: Gurotesuku
Regissör: Koji Shiraishi
Utgivningsår: 2009
Längd: 73 min

 

Ett ungt par kidnappas från gatan och vaknar upp i en smutsig källarlokal - fastkedjade. Dom har kidnappats av en sadistisk man som utan förklaring sätter igång en session av sexuell förnedring, tortyr, lemlästning och så småningom något ännu värre… Allt för att ge sig själv njutning. Men mitt i allt visar den sjuke mannen mänskliga tecken på ömhet och omtanke. Förvirrade försöker offren lista ut vad han egentligen är ute efter.


Bland det vidrigaste jag sett. Dock är handlingen inget att hänga i julgranen, men scenerna är välgjorde och sjukt groteska! Så namnet på filmen gör sig trodd. Filmen är väldigt motbjudande och den som kom på denna film måste ha en eller två skruvar lösa? Dock brukar ju splatterfilmer vara meningslösa och enbart koncentrera sig på att göra det värsta värre och äckligare - och det måste jag säga att denna film lyckades med det. Slutet är skrattretande och jag förstår inte varför man gör ett sånt avslut, men det slutade med en gnutta komik iallafall :) Dom där japanerna, dom lyckas ibland!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards