Videohyllan

Alla inlägg den 7 september 2016

Av D - 7 september 2016 14:09

Originaltitel: The blue lagoon
Regissör: Randal Kleiser
Utgivningsår: 1980
Längd: 104 min


Två små barn och en skeppskock överlever ett skeppsbrott och räddar sig iland på en idyllisk söderhavsö. Men kocken dör snart och pojken och flickan blir utlämnade åt sig själva. Dagarna blir till år och Emmeline och Richard skapar sig ett hem omgivet av exotiska djur och naturens skönhet. Dom lär sig hantera de förvirrade fysiska och känslomässiga förändringar som visar sig när dom växer upp. Och allteftersom dom mognar, förvandlas barndomens hängivenhet till en intensiv och djup kärlek som till slut leder till att ett barn föds. Men ska de någonsin komma tillbaka till civilisationen?


Jag tyckte faktiskt om denna film. Jag är nog den enda i världen som inte hade sett denna. Så älskling tvingade mig sen den, och jag gillade den! Lite Robinson Crusoe-stuk över det hela. Dock är inte skådespelet så bra av Brooke Shields... tycker verkligen att hon spelar en överdriven och tafatt roll. Annars är ju miljön ett stort plus. Vilket vackert och exotiskt ställe alltså! Wow! Det som hade blivit perfekt va ifall dom koncentrerade sig lite mer på hur dom överlevde dom tidiga åren. För filmen startar ju mer eller mindre när dom redan är 15-16 år på ön. 



Av D - 7 september 2016 13:59

Originaltitel: Der 7bte zwerg
Regissör: Boris Aljinovic & Harald Siepermann
Utgivningsår: 2014
Längd: 87 min

 

Det är kvällen innan prinsessan Roses 18-årsdag. Alla är i slottet för att fira: Snövit och hennes dvärgar, Rödluvan, Vargen, Askungen och många andra. Men precis som väntat faller häxan Dellamortas förbannelse in. Rose sticker sig på en nål och alla i slottet faller i sömn. Bara Roses älskade Jack kan rädda henne, men han fångad av Dellamortas drake. Kan dvärgarna överlista draken och häxan - och rädda Roses liv?


Jag ÄLSKAR hela konceptet med att blanda in alla sagofigurer och olika väsen i samma film! Det har vi sett flera gånger förr, men jag tröttnar aldrig på det :) Dock är tyvärr dvärgarna konstiga i denna film. Dom heter helt osammanhängande namn (Bobbo till exempel) och det passar sig inte riktigt. Vore kul om dom hette som dom gjorde på riktigt. Annars är denna tecknade film söt, humoristisk och som vanligt - dom goda vinner och dom onda försvinner :)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards