Videohyllan

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2016

# 616 - The darkness

Av D - 19 oktober 2016 11:18

Originaltitel: The darkness
Regissör: Greg McLean
Utgivningsår: 2016
Längd: 92 min

 

En familj på mamma, pappa, storasyster samt en autistisk pojke vid namn Michael återvänder hem efter en campingsemester i Grand Canyon. Väl hemma dröjer det inte länge förrän mystiska och obehagliga saker börja hända. Det visar sig att Michael råkade ta med sin fina stenar hem från semestern. Stenar som är besatta av onda andar som mer och mer får Michael att göra saker han aldrig annars skulle ha gjort. Familjen börjar oroa sig ordentligt. Hur ska dom få detta att sluta?


En väldigt gammal Kevin Bacon får vi se i rollen som pappan. Och jag tycker att han har blivit mycket sämre än han va i unga år. Filmen i sig påminner ganska mycket om "Poltergeist" vilket gör att vi sett detta innan. Jag tyckte personligen att filmen va väldigt klen. Det händer inte så mycket egentligen, utan man får se den autistiska pojken bli mer och mer besatt. Det känns som om regissören inte vågade ta filmen nånstans, men i slutet ökar han dock på spänningen en aning. Men tyvärr är filmen tråkig överlag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards