Videohyllan

Alla inlägg den 19 oktober 2016

Av D - 19 oktober 2016 11:28

Originaltitel: Dont´t breathe
Regissör: Fede Alvarez
Utgivningsår: 2016
Längd: 88 min

 

För att slippa tristessen, och kanske en dag kunna komma bort från sin hemstad, har dom tre vännerna Rocky, Alex och Money begått en rad välplanerade inbrott för att få tag i pengar. När dom hör talas om att en blind man bor ensam i ett ödsligt bostadsområde och har en förmögenhet undangömd i sitt hem, bestämmer dom sig för att genomföra sin största och sista kupp. Men deras plan går skrämmande fel när dom inser att deras måltavla inte var så harmlös som dom trott.


Detta kallar jag thriller! Detta va faktiskt en kanonfilm! Thrillers brukar jag egentligen inte dras till, men denna låg nämligen i "skräck-kategorin", men klassar den absolut som en thriller! Filmen är spännande från början till slut och man sitter fasiken på nålar genom hela filmen! Jag vill inte säga för mycket, men jag har nog aldrig hejat på "Den onde" så mycket som jag gjorde i denna filmen faktiskt. Dock bjuder filmen på vissa misstag och logiska fel, men det skiter vi i. Filmen är grym!



Av D - 19 oktober 2016 11:18

Originaltitel: The darkness
Regissör: Greg McLean
Utgivningsår: 2016
Längd: 92 min

 

En familj på mamma, pappa, storasyster samt en autistisk pojke vid namn Michael återvänder hem efter en campingsemester i Grand Canyon. Väl hemma dröjer det inte länge förrän mystiska och obehagliga saker börja hända. Det visar sig att Michael råkade ta med sin fina stenar hem från semestern. Stenar som är besatta av onda andar som mer och mer får Michael att göra saker han aldrig annars skulle ha gjort. Familjen börjar oroa sig ordentligt. Hur ska dom få detta att sluta?


En väldigt gammal Kevin Bacon får vi se i rollen som pappan. Och jag tycker att han har blivit mycket sämre än han va i unga år. Filmen i sig påminner ganska mycket om "Poltergeist" vilket gör att vi sett detta innan. Jag tyckte personligen att filmen va väldigt klen. Det händer inte så mycket egentligen, utan man får se den autistiska pojken bli mer och mer besatt. Det känns som om regissören inte vågade ta filmen nånstans, men i slutet ökar han dock på spänningen en aning. Men tyvärr är filmen tråkig överlag.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards