Videohyllan

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2016

# 577 - Mitt stora feta grekiska bröllop

Av D - 3 augusti 2016 11:29

Originaltitel: My big fat greek wedding 
Regissör: Joel Zwick
Utgivningsår: 2002
Längd: 96 min

 

Alla i familjen Portokalos oroar sig för Toula. 30 år, fortfarande ogift och med arbete som servitris på föräldrarnas grekiska restaurang. Hon förälskar sig snart i läraren Ian, som är lång, snygg och absolut inte grek. Toula är inte säker på vad som retar hennes gammalmodiga pappa mest, att Ian är en utlänning eller att han är vegetarian. Men kärleken kan man inte rå får, så både Toula och Ian försöker göra allting för att Toulas pappa ska acceptera honom och låta dom gifta sig. 


Underbara film! Det är en romantisk komedi med mycket av bägge delarna! Vi ser John Corbett som den charmiga Ian och Nia Vardalos som den värmhjärtade Toula. Filmen bjuder på en massa skratt och därför tröttnar man inte på den sjaskiska kärlekshistorien :) Att grekfamiljer håller ihop som siamesiska tvillingar är ingen hemlighet och i mina ögon är det så enormt fantastiskt! Tänk om alla hade en så bra relation med sin familj? Det som stör mig i filmen är "greken" Joey Fatone som inte alls passa in i filmen då han mest ser ut som en siciliansk maffiamedlem. Annars är filmen fantastisk!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards