Videohyllan

Alla inlägg den 23 augusti 2016

Av D - 23 augusti 2016 09:01

Originaltitel: Rest stop 
Regissör: John Shiban
Utgivningsår: 2006
Längd: 85 min

 

Nicole och hennes pojkvän Jess drar iväg på en roadtrip som ska föra dom till Los Angeles, men dom kommer inte långt då en galning i en pickup trakasserar dem och skräms. Dom stannar vid en viloplats som från början ter sig vara ett trevligt ställe att vila på. Men inne på toaletten hittar Nicole klotter med texter som "han är galen", "han kommer att döda mig" och ett registreringsnummer. Jess försvinner spårlöst och Nicole blir kvar där ensam. Den gula pickupen fortsätter skrämma slag på Nicole då den återvänder gång på gång. Det är först när Nicole får syn på registreringsnumret som hon blir väldigt, väldigt rädd.


Jag tror att denna filmen hör till skräck-genren, men jag tycker mer den passar in i facket som en väldigt otäck thriller. Jag såg den ocensurerade versionen och jag måste säga att den va faktiskt ganska grotesk. Filmen bygger upp en spänning trots att man sett denna typ av film flera gånger. Huvudrollen Nicole verkar dock ha en skruv lös. Förstår inte varför hon återvänder till viloplatsen (rest stop) gång på gång istället för att spriga därifrån och skaffa hjälp? Det utspelade sig nämligen vid en skog, och där måste finnas miljoner gömställen. Men annars va filmen godkänd!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards