Videohyllan

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av D - 10 februari 2014 16:21

Originaltitel: Confessions of a teenage drama queen
Regissör: Sara Sugarman
Utgivningsår: 2004
Längd: 97 min

 

Unga Mary Steppe (som kallar sig för Lola för att vara tuffare) måste flytta från innegänget i New York till förorten i New Jersey. Hon är van att stå i centrum och få allas uppmärksamhet, men där är platsen som skolans första dam redan upptagen av Carla Santini och hon tänker inte ge upp rollen så lätt för någon nykomling. Nu måste Lola använda all sin kunskap och alla sina knep för att få platsen Fröken Populär att bli sin egen. Med lögner och list börjar hon ta sig framåt.


Fy vilken kass film. Trodde den skulle vara bra. En riktig sån där chickflick, men icke. Jag gillar ju Lindsay Lohan som spelar Lola, men i denna film är allt överdrivet och uselt. Jag virrade bort mig redan i scen ett. Jag undrar om jag hade gillat den här filmen ens om jag var elva? Det finns inte så mycket mer att säga. En dag hoppas jag kunna skriva en bättre analys av den här filmen.

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards