Videohyllan

Alla inlägg den 8 februari 2014

Av D - 8 februari 2014 14:15

Originaltitel: The wicked
Regissör: Peter Winther
Utgivningsår: 2013
Längd: 100 min

 

En grupp ungdomar beslutar sig för att pröva sanningshalten bakom myten om en häxa i skogen. Om man krossar ett fönster i hennes hus, så vaknar häxan till liv och ger sig av för att fånga personen som gjorde det, säger myten. Det dröjer inte länge förräns ondskan vaknar till liv i den lilla staden. Häxan behöver massor av energi från människor för att bli sitt ungdomliga jag, så hon suger ur all kraft från campande och nyfikna ungdomar som ger sig ut i skogen för att se efter om myten är sann. 

 

Wow... Jag totalt ÄLSKAR filmer om häxor. Och denna måste vara den bästa häx-filmen jag sett hittills. Jag älskade den! Från början till slut! Rysligt bra och skrämmande genom nästan hela filmen, fast den sista scenen i slutet kunde dom ha skippat. Men i dagens läge tycker jag tyvärr att dom flesta skräckisarna slutar ganska dåligt. Men jag ska absolut inte klaga då jag tyckte detta va en suverän film! Jag satt på spänn genom hela filmen :) Riktigt härlig känsla!

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards