Videohyllan

Alla inlägg den 7 februari 2014

Av D - 7 februari 2014 10:04

Originaltitel: Nothing left to fear
Regissör: Anthony Leonardi III
Utgivningsår: 2013
Längd: 100 min

 

En familj har flyttat från storstaden till ett litet samhälle på landsbygden. Anledningen till flytten är att pappan är präst och har fått ett jobb i staden. Vid ankomsten visar sig staden vara perfekt. När prästfamiljen anländer hjälper stadens befolkning med att flytta in möblerna. Det är fullt av pajer, mat och tårtor som bakats för att välkomna familjen. Kyrkan är fullsatt av förväntansfulla församlingsbor när pappan håller sin första predikan. Ja, allt verkar vara så där vidrigt 7:th heaven perfekt, åtminstone på ytan för snart så visar staden och dess befolkning sitt rätta jag.

 

Denna filmen va långtråkig. Hände inte alls mycket "skrämmande". Jag hoppade till en enda gång, och det va inte för att något läskigt hände, utan bara för det va något oväntat löjligt som hände, haha. Handlingen kunde ha varit bättre. Själva konceptet va bra, men dom gjorde inte alls filmen så bra som det kunde blivit. Jag gillar dock själva upplägget med det läskiga. Dom har gjort dom "onda" så som dom gjorde först i The Ring. Att dom onda går sådär hackigt fram och munnen är lång. Aja, svårt att förklara, men ni upptäcker vad jag menar :) Detta är en okej film, men inget mer. Lär inte se den igen.

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards