Videohyllan

Alla inlägg den 7 december 2012

Av D - 7 december 2012 18:23

Originaltitel: The fault in our stars
Regissör: Josh Boone
Utgivningsår: 2014
Längd: 126 min

 

Hazel och Gus är två tonåringar som möts i en stödgrupp för cancersjuka. Hazel är deprimerad eftersom hon är en tickande bomb som väntar på att dö medan Gus har besegrat cancern men förlorat ett ben på kuppen. Deras gemensam nämnare, cancern, för dom närmare varandra och innan dom vet ordet av det har kärlek börjat uppstå och Hazel börjar då också se ljuset i vardagen trots alla motgångar. Dock vet dom båda två att när som helst kan Hazel dö. Är det värt att inleda ett förhållande trots deras enorma kärlek till varann?


Filmens svenska titel är "Förr eller senare exploderar jag", för er som har hört det namnet istället. Jag gillade inte denna film. Tyckte den va tråkig, men drama är ju inte riktigt min genre. Dock är historien romantisk och sorglig på samma gång, och jag förstår dom som fäller tårar till denna film. Filmen va... väldigt snabb om man säger så. Allt hände snabbt. Antagligen ville kanske regissören få med så mycket som möjligt, men då kunde han väl gjort filmen längre? Däremot är det en "härlig" tvist i filmen. Jag älskar ju såna vändningar, trots att det inte va min typ av film. Den gick att titta på iallafall. 



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards