Videohyllan

Alla inlägg den 3 december 2012

Av D - 3 december 2012 19:59

Originaltitel: Perkins 14
Regissör: Craig Singer
Utgivningsår: 2009
Längd: 95 min

 

Som sexåring bevittnar Robert Perkins hur hans föräldrar blir brutalt mördade. Det här gör att han blir smått mentalt störd. Han fortsätter sitt liv med en fanatisk tanke att mördaren ska komma tillbaks och mörda honom också. Som vuxen så kidnappar han fjorton personer ifrån sin hemstad och hjärntvättar dom. Syftet är att han ska ha dom som mordiska livvakter som ska göra allt för honom. Tyvärr så hamnar Robert i fängelse och polisen lyckas inte kontrollera galningarna som attackerar en liten stad.


Jag har sett denna filmen innan och då gillade jag den. Men nu när jag såg den igen så blev jag bevsviken. Jag gillar inte zombiefilmer överlag - men denna va ändå "okej". Historien är hemsk, men än dock överdriven. Att dom förvandlas till zombier är lite över vad jag gillar. Annars hade filmen varit sjukt bra! Varje dag blir barn kidnappade. Sen händer allt med dom. Att bli inlåst och uppvuxen i ett litet rum är det inte första gången vi ser. Men att bli en zombie pga det kan vi skippa. Filmen är ändå okej.



Av D - 3 december 2012 15:59

Originaltitel: Coyote ugly
Regissör: David McNally
Utgivningsår: 2000
Längd: 100 min

 

Violet packar väskan och flyttarfrån sin pappa i sömniga Jersey för en karriär som låtskrivare i New York. Men trots hög ambition, envishet och talang är konkurrensen i skivbranschen för tuff, istället får hon ta jobb som bartender på klubben Coyote Ugly. En hektisk karriär tar fart och med nya vänner och ny pojkvän leker plötsligt livet i den pulserande storstaden. Snart börjar Violet bli van med dom krav som ställs på hennes arbete. Hon fortsätter att odla sina låtskrivarambitioner men plågas fortfarande av rampfeber när hon tvingas sjunga för folk. Frågan är om hon är villig att riskera allt för att ge sin dröm en chans till.

 

Denna film är egentligen ganska tråkig, men jag gillar den skarpt faktiskt! Älskar hela grejen med bardans och "se-men-inte-röra"-attityden på bardisken mot dom kladdiga männen :) Jag hade själv lätt kunnat ta ett sånt jobb om jag hade kroppen för det! Filmen är en blandning mellan drama och en skvätt komedi och är en feelgood film som inte ska tas alltför seriöst. Mycket sexiga tjejer och bra musik bjuds det massor av iallafall! Ser fler kända ansikten som John Goodman, Tyra Banks och LeAnn Rimes (även om jag inte förstår vad Tyra Banks gör i denna film, helt seriöst).

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards