Videohyllan

Alla inlägg den 21 november 2012

Av D - 21 november 2012 23:38

Originaltitel: Urban legend
Regissör: Jamie Blanks
Utgivningsår: 1998
Längd: 99 min

 

En rad mystiska mord äger rum runt ett college-område. Morden baseras på så kallade "Urban Legends" (vandringssägner) och fler och fler faller offer för en psykotisk mördare. Student efter student försvinner och Nathalies vänner är de som faller offer för mördaren. Hon misstänker att hon står på tur, och är livrädd för det som komma skall. Innerst inne bär Nathalie en hemlighet, som verkar vara källan till allt det onda... Vem är det som försöker mörda henne? Som mördar hennes vänner en efter en för att till sist få tag i henne?


Helt okej film faktiskt. En blandning mellan "Scream" och "Jag vet vad du gjorde förra sommaren". Mycket bra handling när det handlar om vandringssägner tycker jag. Det piffar till det hela! Bra skådisar som vi alla känner igen som Joshua Jackson, Jared Leto, Tara Redi, Michael Rosenbaum och Robert Englund. Finns flera filmer i denna "serien" och alla är faktiskt bra! Sen gillar jag ju "high-school-skräckisar" med dumma blondiner som självklart blir mördade :)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards