Videohyllan

Alla inlägg den 30 november 2018

Av D - 30 november 2018 11:51

Originaltitel: Maleovent
Regissör:
Olaf de Fleur Johannesson
Utgivningsår:
2018
Längd:
89 min

 

Syskonen Angela och Jackson är ett par skojare som skor sig på dom svaga. Dom lurar folk genom att övertyga dom om att de är spökjägare och fejkar övernaturliga fenomen. Det hela fungerar bra tills Mrs. Green bjuder in dom till sitt hem — ett före detta barnhem där en rad av mord på unga flickor skett tillbaka i tiden. Då dom två fortsätter deras undersökning, blir Angela allt mer osäker på vad som är äkta. Till slut konfronteras dom med äkta skräck och ett skrämmande förflutet som ligger gömt i det hemsökta barnhemmet.


Nej, denna filmen va inte bra. Den började bra och handlingen verkade lovande och skrämmande. Men jag tycker att dom borde ha fokuserat mer samt berättat mer om handlingen bakom själva barnhemmet och dom unga flickorna som mördades. Dom bara är där liksom utan någon direkt förklaring. Det kanske hade ökat på historien och eggat upp spänningen mer. Fast på något sätt kan jag ändå inte säga att filmen va dålig. Den va lagom. Varken bra eller dålig. Dock är jag säker på att den hade kunna bli mycket, mycket bättre.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards