Videohyllan

Alla inlägg den 16 november 2018

Av D - 16 november 2018 09:23

Originaltitel: Oz: The great and powerful
Regissör:
Sam Raimi
Utgivningsår:
2013
Längd:
130 min

 

När Oscar Diggs - en obetydlig cirkustrollkarl med tveksam moral kastas ut från Kansans till Oz fantastiska värld tror han att hans lycka är gjord. Här väntar berömmelse och rikedom och det är bara att ta för sig, tills han möter dom tre häxorna Theodora, Evanora och Glinda vilka inte är övertygade om att han är den stora trollkarl alla väntat på. Genom trick, illusioner och trolleri förvandlar sig Oscar till den mäktiga Trollkarlen från Oz, något som förändrar honom till en bättre människa.


Denna film ska nog utspela sig paralellt med originalfilmen "Trollkarlens från Oz", bara att denna film är ur Trollkarlens perspektiv. Dock får man ju aldrig se Dorothy och hennes vänner i denna. Dom är inte ens nämnda. Så filmen koncentrerar sig endast på Trollkarlens och hans framgång. Jag tycker att filmen är sådär. Den är rätt tråkig faktiskt men jag tror att barnen hade gillat den! Jag kollade på den ensam tyvärr. James Franco spelar rollen som Trollkarlen och han passar i rollen perfekt. Men tyvärr blir detta en film som jag ser en gång och aldrig igen.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards