Videohyllan

Alla inlägg den 14 maj 2017

Av D - 14 maj 2017 20:45

Originaltitel: Dear John
Regissör: Lasse Hallström
Utgivningsår: 2010
Längd: 108 min


En arg rebell som heter John hoppar av skolan och tar värvning i armén. Snart träffar han sin drömtjej, Savannah. Deras kärleksaffär växer sig snabbt stark och Savannah lovar att vänta på John tills hans tjänstgöring är över. Men 9/11 förändrar allt, och John tar värvning igen. Under den långa tid som John är borta förälskar sig Savannah i en annan man. När John kommer hem igen inser han att Savannah är hans livs stora kärlek trots att hon är gift med en annan nu – och tar sitt livs svåraste beslut.


Varför ger jag mig på sånt här? Dramafilmer samt romantiska filmer är INTE min genre. Men denna lät ändå tilldragande pga att dom nämnde 9/11 i filmen vilket gjorde att jag trodde att filmen åtminstone LITE skulle vara baserad på den händelsen. Men tji fick jag. Jag förstår mig inte på denna film. Ingen spänning, inga tårar samt en seg och tom handling. Det hände inte så mycket. Det skickades brev fram och tillbaka och ja, när en man går in i en armé har kvinnan två val: Antingen stanna - eller lämna. Och i denna film gjorde hon det. That´s it. Dock gillade jag Johns pappa faktiskt.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards