Videohyllan

Alla inlägg den 7 februari 2017

Av D - 7 februari 2017 17:49

Originaltitel: Violent shit: The movie
Regissör: Luigi Pastore
Utgivningsår: 2015
Längd: 82 min

 

Rom splittras av en rad ohyggliga mord som målar den eviga staden djupröd. Italienska polisinspektören Aristide D´Amato och hans tyska motsvarighet Hans Ebert inleder sina brottsutredningar och snubblar på den excentriska professor Vassago - en mästare på myter och mysterier - som är kopplad till senator Vinci, som är en korrupt politiker. Misstanken växer att dessa avskyärda brott har ett samband med åtkomsten av en av de mest avskyvärda seriemördare i vår tid - Karl the Butcher. 


Vad fan va detta egentligen? En gore-film vars handling och skådespel va uruselt. Gore-scenerna va däremot briljanta och är man inte äckelmagad så kan man se denna film med ett leende. Men handlingen va katastrof och hade egenligen inget ordentligt syfte. Slutscenen är en enda stor orgie och jag tyckte allmänt att filmen va kass. Jag har ingen aning om vem Karl the Butcher ens är. Är han en fiktiv person eller fanns han på riktigt? Nej, denna film föll absolut inte i min smak.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards