Videohyllan

Alla inlägg den 2 februari 2017

Av D - 2 februari 2017 10:55

Originaltitel: Villmark
Regissör: Pål Øie
Utgivningsår: 2003
Längd: 85 min

 

TV-teamet bakom den nya dokusåpan "Real TV", där deltagarna ska överleva i vildmarken, åker ut till en gammal stuga i skogen. Där ska dom leva av naturen under fyra dagar i teambuilding-syfte. Situationen ändras dock plötsligt då några av dom finner ett lik i sjön i närheten. Dom andra får inte reda på detta då ledaren inte tycker att vistelsen bör avbrytas. Vidare incidenter inträffar och misstänksamhet och paranoia sprids i gruppen.


Näää, denna norska rysaren blev jag besviken på. Den bygger upp någonting som bara rinner ut i sanden. Lätt långtråkig filmen i genom och den bjuder egentligen inte på något särskilt. Slutet irriterar jag mig dock på eftersom jag bara lämnades med en massa frågetecken. Mer irriterande va det att vet man att det springer runt en mördare eller dylikt i skogen, så stannar man väl inte kvar där rökandes och skämtandes med sina polare?



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards