Videohyllan

Alla inlägg den 17 juni 2016

Av D - 17 juni 2016 08:57

Originaltitel: Jane Austen´s Mafia
Regissör: Jim Abrahams
Utgivningsår: 1998
Längd: 86 min

 

Historien om den oorganiserade brottslighetens mest hopplösa familj. Vi följer familjen Cortino genom ett århundrade. Den unge Vincenzo Cortino tvingas lämna Sicilien och simmar till Amerika för att bli maffiaboss. Den skoningslösa, maktfullkomna och hejdlöst klumpiga gudfadern Vincenzo regerar i den undre världen. När det blir dags att välja den näste Don Cortino bryter en blodig rivalitet ut mellan hans två söner: den ena är en krigshjälte och den andre är en vansinnig psykopat.


Detta är den roligaste film jag vet. Den är från 1998 så första gången jag såg den va jag omkring 14-15 år och har sett den miljoner gånger sen dess. Jag skrattar nästan aldrig åt komedier, och vet inte om det beror på att jag har för hög gräns för komedi eller om jag helt enkelt är tråkig, men åt denna film skrattar jag så jag nästan gråter - varje gång. Jag älskar den! Vi ser bland annat ansikten som Christina Applegate i denna underbara komedi!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards