Videohyllan

Direktlänk till inlägg 5 mars 2016

# 539 - American Mary

Av D - 5 mars 2016 16:24

Originaltitel: American Mary

Regissör: Jen Soska & Sylvia Soska

Utgivningsår: 2012
Längd: 100 min

 

Detta är en fängslande och stundtals obehaglig berättelse om den hängivna läkarstudenten Mary Mason, som efter en traumatisk upplevelse blir förbittrad och hämndlysten på den kirurgiska värld hon tidigare beundrade så. Detta i kombination med ett akut behov av pengar leder henne till en värld av underjordiska operationer och till dom något udda kunderna i kroppsmodifieringskretsarna.


I dom flesta recensioner jag läst om denna så klankar alla ner på denna film och tycker att den är värdelös. Jag tycker den är oerhört jäkla störtskön! :D En rent ut sagt udda film som bjuder på äckelhet efter äckelhet blandat med mycket sexigt och porrigt. Jag blev väldigt positiv överraskad må jag säga! Särskilt med tanke på all skit man läst om den. Eller så är det så att jag har dåligt filmomdöme. Men det tvivlar jag på. Det handlar helt enkelt om Mary som tröttnar på det vanliga livet och börja utföra konstiga kroppsmodifikationer på människor. Som att amputera kroppsdelar, göra häftiga piercings och att helt enkelt modifiera om en kropp! Jag vill inte säga för mycket, men är du lite av en "darkside" person lär du älska denna :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards