Videohyllan

Alla inlägg den 8 april 2014

Av D - 8 april 2014 13:52

Originaltitel: The last house on the left
Regissör: Dennis Iliadis
Utgivningsår: 2009
Längd: 110 min

 

Samma dag som hon anländer till familjens avlägset belägna sommarhus, kidnappas Mari och hennes vän Paige av ett gäng psykopater: Krug, som nyss rymt från fängelset, hans psykiskt störda flickvän Sadie, sadistiske bror Francis och hjälplöse son Justin. Den skräckslagna Mari lämnas att dö och hennes enda chans att överleva är om hon lyckas ta sig tillbaka till sina föräldrar John och Emma. Hennes angripare söker, ovetandes, skydd på den enda plats där dom skulle vara trygga - hemma hos Maris föräldrar. Och när dom får reda på det fruktansvärda som hänt, får dom tre främlingarna förbanna den dag dom sökte skydd i just det huset.

 

Denna filmen va bra - men inget mer. Är en film jag bara ser en gång tror jag, även om jag tycker att den va bra. Detta är en remake av skräckmästaren Wes Cravens film med samma namn. Filmen är grov och otäck på sina håll och det känns alltid oerhört bra att se offer slå tillbaka ordentligt för en gång skull :) Den har en intensiv tempo samt en spännande känsla genom hela filmen, så det blir lixom aldrig tråkigt. Men på något sätt fastnade jag inte riktigt för den ändå. Konstigt men sant.

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards