Videohyllan

Alla inlägg den 15 november 2014

Av D - 15 november 2014 13:54

Originaltitel: Escape from planet earth 
Regissör: Cal Brunker
Utgivningsår: 2013
Längd: 95 min

 

På planeten Baab, beundras astronauten Scorch Supernova som är en nationell hjälte till den blå främmande befolkning. Han är en mästare på djärva räddningar och drar häpnadsväckande bedrifter. Han har en nördige bror, Gary, som är chef för markkontrollen vid BASA. När BASAs vice chef Lena informerar Scorch att han måste åka till ett ökänt farlig planet avvisar Scorch Garys varningar och ger sig ut för ännu en spännande uppdrag. Men när Scorch finner sig själv fångad i en djävulsk fälla som gillrats av den onde Shanker så är det upp till Gary att göra den verkliga undsättning. Eftersom dom interplanetariska insatserna stiger till nya höjder är Gary kvar att rädda sin bror, hans planet, hans älskade hustru Kira och deras äventyrs-hungriga son Kip.


Nja, denna film går väl att kolla på men inget mer. Den va okej helt enkelt. Finns roliga stunder (ja, jag skrattade faktiskt), men på något sätt når inte filmen ända fram. Den är ganska lik Monsters vs Alien. Gubbarna är skitsöta och även dom andra aliens. Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva mer om denna.... :)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards