Videohyllan

Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av D - 12 oktober 2014 10:21

Originaltitel: The horsemen
Regissör: Jonas Åkerlund
Utgivningsår: 2008
Längd: 110 min

 

"Horsemen" handlar om den hårda och luttrade polisen Aidan Breslin, som tappar mer och mer av kontakten med sina två söner sedan hans fru gick bort. En jägare gör ett ovanligt makabert fynd och Aidan får hand om det. Snart dyker ett ännu värre fall gjort och kopplingar kan göras till bibeln. Det visar sig att någon eller några låtit sig inspireras av apokalypsens fyra ryttare. Aidan får tackla sitt jobbiga hemmaliv med ett allt obehagligare mordfall och den otäcka insikten att någonstans finner han en underlig koppling mellan sig själv och dom misstänkta i ett antal seriemord som kan länkas till Undergångens Fyra Ryttare.

 

Denna va bra! Den va spännande och man drogs med i filmen snabbt. Jag har dock sett denna en gång innan upptäckte jag när jag började kolla på den, så jag visste vad som skulle hända. Och med den vetskapen kunde jag följa filmen lite bättre "i förväg" så att säga. Slutet är dock konstigt, och det är grymt synd. Dom kunde gjort slutet så mycket bättre. Nu blir det bara förvirrande. Men en absolut sevärd film! OBS: det finns endel filmer som heter nästan samma som denna film, men denna är gjort 2009!

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards