Videohyllan

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av D - 3 juni 2013 11:37

Originaltitel: The bay

Regissör: Barry Levinson
Utgivningsår: 2012
Längd: 84 min

 

I den pittoreska kuststaden Chesapeake Bay är livsnerven i samhället vatten. När två franska biologiska forskare hittar skyhöga halter av gift i vattnet, försöker dom varna borgmästaren, men han är livrädd för att panik ska utbryta i den fogliga staden. Som ett resultat av upptäckten bryter en dödlig pest ut i staden och människorna i Chesapeake Bay blir bärare av en mutant sorts parasit, som har förmågan att ta full kontroll över deras sinnen, och så småningom över deras kroppar. Det gäller att överleva till varje pris.


Herre Gud vilken kass film.... Många skriver och säger att filmen är skitbra osv. Så jag hade för höga förväntningar i vanlig ordning. Exakt vad va det som va bra i den? Okej, själva parasiterna va väl ingen trevlig syn, så man ska nog inte äta just när man ser denna film. Men jag respekterar andras tycke, men enligt min åsikt va den absolut inte bra alls. Genren är skräck / sci-fi men jag såg då inget skräck i den. Så den fick hamna i kategorin sci-fi.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards