Videohyllan

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av D - 1 juni 2013 19:09

Originaltitel: Night of the demons
Regissör: Adam Gierasch
Utgivningsår: 2009
Längd: 90 min

 

Maddie Curtis och hennes vänner är bjudna på Halloweenfest på den mytomspunna herrgården Broussard Mansion i New Orleans. Historien säger att det för åttio år sedan försvann sex personer utan ett spår och att ägaren, Evangeline Broussard, hängde sig själv. Det visar sig att herrgården är ett tillhåll för demoner och till slut är det endast Maddie och två av hennes vänner kvar, men kan dom klara sig hela natten utan att bli mördade?


Njaaa.... detta hade kunnat bli en bra skräckis, men den faller nästan direkt. Så blåsta skådisar. Den enda som är bra är Edward Furlong. Men gud som han ser ut i denna.... Tjock och ful. Han som alltid har varit min snygging. Jag fick fan en shock. Han va väl den enda skådisen som va bra. Historien va bra, men allt annat förstörde det. Dom hade kunnat göra det mycket bättre. Och den va lite väl överdriven. Denna ser jag inte om iallafall.



Av D - 1 juni 2013 11:01

Originaltitel: The mist
Regissör: Frank Darabont
Utgivningsår: 2007
Längd: 126 min

 

En vanlig höststorm trodde dom flesta, men i spåren av stormen kom en dimma, en dimma så tjock att man inte ser fötterna nedanför sig. David Drayton med sin 5-årige son Billy blir när dimman anländer instängda i ett snabbköp tillsammans med dom andra panikslagna byborna. Varför kommer ingen hjälp? Varför kommer ingen som går ut tillbaka? Baserad på novellen The Mist av Stephen King.


Jag hade väldigt höga förväntningar av denna film då det är mästaren Stephen King som ligger bakom den. Men jag blev så enormt besviken. Visst, filmen är spännande och man vill se mer (därför kunde jag inte med att stänga av), men trots att filmen gjordes 2007 så är specialeffekterna väldigt kassa i denna film. Dom kunde ha gjort det bättre, med tanke på att den är baserad på självaste Stephen Kings novell. Och slutet ska vi inte ens tala om. Jag blev så arg. Vansinnig rent ut sagt. Varför?! Varför?! Suck. Nej, jag blev som sagt bara väldigt förbannad på denna film.



Av D - 1 juni 2013 10:56

Originaltitel: Mirrors
Regissör: Alexandre Aja
Utgivningsår: 2008
Längd: 110 min

 

Den före detta polisen Ben Carson försöker få ordning på sitt liv och skaffar ett jobb som säkerhetsvakt vid dom förkolnade ruinerna av det en gång berömda varuhuset "Mayflower" i New York. Men snart börjar han se vidriga skräckbilder i den gamla byggnades speglar och han måste börja gräva djupt i hemligheterna kring husets förflutna. Han upptäcker snart att det blir en kamp mot klockan. Han kan förlora sin familj om han inte hinnar lösa hemligheten i tid.


Jag hade högre förväntningar av denna film faktiskt. Den är okej, men jag trodde att den skulle vara läskigare faktiskt. Lite besviken blev jag allt. Sen är slutet pannkaka. Jag fattade ingenting. Flera frågetecken uppstår under filmens gång. Vad hände med nunnan? Och varför? Vill dock inte spekulera öppet då det finns dom som inte sett filmen än. Filmen hade kunnat bli mycket bra om dom la ner lite mer tid kring frågeteckena som uppstår när filmen är slut.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards