Videohyllan

Alla inlägg den 15 december 2013

Av D - 15 december 2013 23:07

Originaltitel: Livvakterna
Regissör: Anders Nilsson
Utgivningsår: 2001
Längd: 112 min

 

Johan Falks gode vän Sven Persson driver ett konfektionsföretag med en del av sin verksamhet förlagd till utlandet. Efter att ha blivit utsatt för maskningsaktioner på fabriken i Estland, organiserade av den lokala maffian, tar Sven kontakt med Nikolaus Lehman, en säkerhetsexpert som lovar ta hand om maffian mot en viss procent på Svens vinster. Nikolaus tar hand om problemet. Definitivt och utan nåd. Sven som blir förskräckt över Nikolaus metoder, säger upp överenskommelsen dom emellan. Han åker hem till Sverige och hoppas att allt ska lösa sig. Men Nikolaus menar att avtalet inte går att bryta. Plötsligt är det inte bara Svens företag som står på spel. Nu är hela hans familj i livsfara.

 

Ja, denna va bra! Bättre än första filmen "Noll tolerans". Filmen gav mycket spänning och man satt på nålar genom hela filmen. Fortfarande håller jag fast vid att inget slår "Beck", men ska se alla Johan Falk filmer iallafall, för dom verkar ju absolut inte va dåliga!! Samuel Fröler spelar Sven, och jag gick i samma skola som hans brors/syster barn (nåt sånt släktskap va det iallafall). Ganska coolt. Jag hade en liten crush på honom då ;) Höhö, men nog om det nu. Bra film!

 

 

Av D - 15 december 2013 19:29

Originaltitel: Insidious chapter 2
Regissör: James Wan
Utgivningsår: 2013
Längd: 105 min

 

Denna filmen tar vid direkt där föregångaren slutade. Demonen som hemsökt familjen Lambert har nu lyckats ta sig över till andra sidan med pappan Joshs kropp i besittning. Familjen Lambert har gått vidare och flyttat från huset där allt började men snart upptäcker dom att det hemska är lång ifrån slut. Dom trodde nu att både Josh och sonen Dalton va i säkerhet från den mörka sidan. Josh börjar dock bete sig alltmer underligt. Resten av familjen börjar undra om det verkligen var Josh som kom tillbaka från den mörka sidan.


Jag trodde jag hade bloggat om första filmen (Insidious), men jag hittar den inte någonstans. Well, denna filmen va otäck. Precis denna typ av filmer som jag vill att spökfilmer ska vara. Eftersom denna fortsätter där ettan slutade så måste man se ettan. Jag mindes inte ettan riktigt, men när jag kollade trailern, mindes jag och kunde fortsätta med denna. Ruskig, spännande och man hoppar till ett antar gånger! Blä... Själva handlingen tycker jag är go med. Det är inte riktigt "traditionellt-spökfilms-handling", utan det är lite utöver det vanliga. En kanonfilm som måste ses! (men ej ensam, hehe).



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards