Videohyllan

Alla inlägg den 9 december 2013

Av D - 9 december 2013 20:58

Originaltitel: House at the end of the street
Regissör: Mark Tonderai
Utgivningsår: 2012
Längd: 101 min

 

Mamma Sarah och dottern Elissa flyttar från Chicago till ett stort hus vid skogens utkant i den lilla staden Woodshire. Ett nytt liv i lugn och ro ska precis påbörjas när hemskheter om det gamla grannhuset berättas för dom under ett party hos några andra grannar. En familjetragedi, där dottern mördat föräldrarna och sedan löpt till skogs och försvunnit, ligger några år tillbaka i tiden och rykten spetsade med ovetande har gjort att den enda överlevande drabbats hårt av stadens skvaller. Det är familjens son Ryan som nu levande i ensamhet är hårt ansatt av jämngamla vilka hyser ett oförklarat hat gentemot honom. Elissa förstår inte varför och eftersom hon är tonåring blir hon såklart nyfiken på pojken och hans eländiga liv.


Jag tyckte faktiskt om denna film. Den är spännande rakt igenom, och sakta men säkert börjar man mer och mer förstå hemligheten. Slutat är grymt oväntat och i detta fall älskade jag det! Och inte för att nämna att Ryan är en riktig ögongodis! ;) Detta ska väl mer eller mindre föreställa en B-film men i mina ögon tyckte jag absolut inte att det va det. Det är såna här mystiska filmer jag verkligen älskar! Absolut en film jag ser igen!



Av D - 9 december 2013 20:44

Originaltitel: The haunted mansion
Regissör: Rob Minkoff
Utgivningsår: 2003
Längd: 99 min

 

Mäklaren Jim Evers, hans fru Sara och dom båda barnen Michael och Megan, besöker ett gammalt slott i tron att ägarna är ute efter att sälja huset. Men efter ett våldsamt regnoväder tvingas familjen att spendera natten på slottet, och efter hand börjar dom upptäcka att saker och ting inte är som det ska. Jim upptäcker att det enda sättet att komma från spökenas grepp, och få sin familj i säkerhet, är att lösa gåtan till varför andarna fortfarande vandrar omkring i det gamla slottet.


Detta är en film jag velat se såååå långe, men inte fått tag i den. Äntligen fick jag se den och jag älskade den :) Det är en barnfilm / komedi med endel ruskiga spökinslag :) Eddie Murphy spelar huvudrollen och då kan man lista ut med ändan att filmen inte kan vara dålig! Tycker ändå på något sätt att man inte ska klassa den som barnfilm / familjefilm. Hade Mimmi sett denna så hade hon nog inte sovit på väldigt länge! Disney har gjort en bra film - som alltid!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards